28 feb. 2017

Jurnal 28/02/2017

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhoiFSxpsoUomMJuGEYL_PF-lzl9Q1nINIk8EPZQ36_ZYGkPDcjmCgvy3Cz6Xl6pdIJIQV_Q0iYN-Y6piGB6wodAxfkmIQymxRdYDjuxYNTAUjXsznrSSuOm5anrc9_JWsD1gz7iykM-2s/s1600/jurnal.jpg
 
Astăzi... 28 februarie 2017

Afară este... Frig, ploua. M-am saturat de frig, a fost o iarna lunga si grea, vreau sa vina odata primavara! Vreau verde si flori..

În casă... Aud masina de spalat haine, imediat e gata. Am avut cateva ore libere, asa ca am profitat sa fac cate ceva prin casa. Am schimbat si patul. Si am vorbit cu sora mea la telefon. N-o mai auzisem demult, imi era dor de vocea ei. La usa am o plasa mare plina de haine pe care trebuie sa o duc la reciclat. Ne-a ajuns plasa prin posta, ca de obicei, doar ca de data asta nu au pus o data fixa in care sa le punem afara pe strada, ci au zis ca se pot scoate de luni pana vineri, toata luna februarie. Ei bine, am scos plasa vineri dimineata si a stat acolo pana seara. Apoi a inceput sa ploua si am fugit repede dupa ea sa o aduc in casa. Am gasit deja un loc unde sa le duc cand am fost nevoita sa reciclez si incaltamintea si nu aveam plasa de la primarie. Poate maine seara le duc.

În bucătărie... Avem ciorba de ardei umpluti, preferata sotului, piure si tocanita de pui cu smantana.V-am spus ca am trecut printr-o perioada nu tocmai buna, in care n-am avut niciun chef de nimic, nici macar de bucatarit. Acum sufar consecintele. M-am ingrasat :( Cum? De ce? Pai de la mancare aiurea si la ore aiurea. Cartofi prajiti, pizza, paste, ciocolata, chips-uri si tot ce e mai rau, asta am mancat eu. Nu ma cantaresc des, poate de vreo 2 ori pe an, poate 3. Nu ma obsesioneaza kilogramele. In general ma ingras si slabesc incontinuu, cate putin, depinde mult de stres si de starea mea psihica in general. Dar de data asta am simtit o schimbare mai mare. M-am cantarit si am cu vreo 7kg mai mult decat aveam de obicei. Am burta, si sa nu mai vorbim de picioare. Parca si la fata ma vad altfel. Nu ma simt deloc bine, n-am avut deloc grija de mine in ultima vreme si va trebui sa fac ceva in privinta asta. Desi, cum ii spuneam si sorei mele, cu cat ma stresez mai mult din cauza mancarii, cu atat mananc mai mult si mai prost! Imi vine sa ma dau cu capul de pereti, uneori! Schimbari ce vreau sa fac: sa nu mai cumpar deloc dulciuri, singurul zahar pe care am sa il bag in organismul meu sa fie cel de la cafea si cel de la fructe. Sa mananc mai multe fructe, legume, salate, verdeturi (crude, la aburi, in cuptor..), supe (nu ciorbe). Sa incerc sa nu mai mananc atat de multa paine. Sa mananc macar de 4 ori pe zi, dar sanatos si sa reduc cantitatile, sa nu ma satur pana ma umflu ca un balon. Macar asta daca as face, as fi mai implinita.

Sunt îmbrăcată cu… pantaloni sport de la Decathlon, sosete roz, tricou si bluzita. Comod, ca am lucrat prin casa.

Ascult... Acum nimic, e liniste. Dar in ultima vreme ascult mult Elvis Presley, aproape zilnic, si daca nu pe el, atunci am facut un playlist cu melodii de prin anii 60-70-80, poate cate ceva si din 90. Imi era un dor nebun de muzica buna.

Citesc... Carlos Ruiz Zafón - El juego del Ángel (Jocul ingerului). E al doilea volum din seria Cimitirul Cartilor Uitate. Am citit prima carte, Umbra Vantului, anul trecut desi era pe lista de mai multi ani. Am cumparat toate cartile in Spania de Craciun. Abia astept sa le termin!
Ce mai mesteresc... Nu foarte multe, sunt prea ocupata ca sa fac ceva interesant. Saptamana trecuta a fost groaznica. Am dormit foarte putin, au fost chiar zile in care m-am trezit la 4 dimineata ca sa apuc sa imi fac temele la germana si sa strang prin casa. Asta tinand cont ca mai repede de 12 noaptea nu prea apuc sa ma pun sa dorm. Am nevoie de mai multe ore, si incerc sa trag de ele cum pot, dar nu cred ca imi face vreun bine sa nu-mi odihnesc corpul necesar. Germana ma omoara. Imi place! Dar mi-e foarte greu. E singurul curs pe care l-am gasit sa imi convina orarul, adica de noapte. Dar intrand in el, am sarit direct peste 2 cursuri intregi. Ma straduiesc, fac ce pot, si n-am de gand sa abandonez, si daca stiu ca nu voi aproba. Nu am alta optiune, alta alternativa. Asta e.

Mă gândesc... la zilele noastre libere. Plecam cu masina spre München, dormim acolo si as vrea sa apucam sa mergem si prin Austria. Abia astept!

Aştept/Sper... sa fie vineri, sa plecam.

Un lucru plănuit pentru săptămâna viitoare… ne vom intoarce si inapoi la rutina!

Mi-e dor... de munti, de verde.

Unul din lucrurile mele preferate... farfuria de la sora mea.

Fotografii pentru voi...



 Zile frumoase si insorite sa aveti!

22 de comentarii:

  1. O primavara frumoasa si multa caldura si lumina in suflet!

    Cu kg, (si banii) ma ajuta meniul. Asa vad sursa derapajelor si treptat imbunatatesc :). Vine primavara si revenim la viata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, o primavara frumoasa si senina si tie!
      Voi incerca si eu cu meniul, dar va fi greu. Desi suntem doi, ne e destul de greu sa calculam cat mancam si ce sa facem pentru o saptamana intreaga. Principala problema totusi, e cand.
      Azi a iesit soarele, sunt incantata!

      Ștergere
  2. Evelyn, încearcă să dormi mai mult și să mănânci porții mai mici din orice. De câte ori pui ceva în farfurie, ia și pune inapoi în cratiță cel puțin 1/3 din porție. Când iei un baton de ciocolată rupe-l în două și mănâncă doar jumate. Încearcă, atunci când simți nevoia să mănânci câte o ”gustare”, să bei imediat un pahar cu apă și să renunți la mâncarea respectivă. E greu, dar după un timp vei simți efectele benefice. Succes!

    Primăvară liniștită și frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Altadata parca mancam mai putin, nu stiu ce s-a intamplat. Si imi place sa mananc, primul lucru ce fac cand calatoresc undeva e sa ma interesez ce mancare traditionala au :)) Da, trebuie sa reduc. Apa beau multa, de asta nu ma pot plange!
      Primavara frumoasa, Zina! :)

      Ștergere
    2. faine sfaturile Zinei! O sa le mai aplic si eu :)
      Adaug ca cu anii e nevoie sa scadem portiile. Acum mananc cam la 1/3 din facultate :D

      Ștergere
  3. Cand esti agitata si ti se pare ca nimic nu merge bine, chiar daca nu mananci mult, tot pui la cantar ... Intai trebuie sa iti regasesti echilibrul interior si aici e partea cea mai grea. Dar trebuie sa speram in mai bine, nu-i asa ?
    Incearca sa inlocuiesti zaharul cu stevia si painea alba cu cea integrala sau de secara. Ajuta. Si daca iti place bea ceai verde, e benefic in curele de slabire. Eu iti tin pumnii ! Ma lupt cu aceeasi problema :)
    Petrecere placuta in excursie ! Sa va incarcati bateriile si sa se alinieze planetele, ca sa fie totul perfect !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am incercat stevia si nu mi-a placut deloc. Cum ca de obicei nu imi plac si nu mananc dulciuri, am zis sa raman la zaharul din cafea, ca e putin.. Mi-ar fi greu sa renunt la cele doua lingurite de zahar. In ultima vreme s-a nimerit sa luam tot paine neagra. Si spun s-a nimerit pentru ca ne gandeam ca e alba :)) Nu e rea. De fapt imi place orice paine. Ceaiul nu imi place nicidecum. Singurul ceai pe care il beau e cel de chimen (sarat).
      Multumesc mult de urari si de sugestii!! :)

      Ștergere
  4. O primavara frumoasa, Evelyn !

    RăspundețiȘtergere
  5. Lasa, ca vine vara si o sa incepi sa mananci multe salate, sa mergi mai mult pe jos, si o sa slabesti!
    Semnul ala de avertizare cu pisic e nebunie! Imi dai voie sa copii poza si s-o pun pe Facebook, mentionand ca e facuta de blogherita Evelyn?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, Miki, poti sa faci ce vrei cu poza. Am facut-o anul trecut in primavara, de atunci tot voiam sa o pun pe blog :)) Ne "pierdusem" prin sate si drumuri de munte, a fost o zi frumoasa. Tin sa spun, cu ocazia asta, ca pisicile din Elvetia sunt foarte mari si grase! N-as generaliza, dar serios ca nu am vazut pana acum o pisicuta mica si slabuta :))

      Ștergere
  6. cred că ai reuşi să slăbeşti dacă nu ai fi atât de încordată, îngrijorată - şi obţii aşa exact opusul ! să fii veselă, să faci mişcare-efort, 4 mese dar fără să te scoli sătulă (în farfurie să pui mai puţină mâncărică...)... îţi doresc, din inimă, toate cele bune ! călătorie plăcută ! pupic !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult, draga prietena. Ai dreptate :)
      Te pup!

      Ștergere
  7. Toate cele bune si multa sanatate!Sper sa slabesti ,dar nu te mai stresa.Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna, Zafon este autorul meu preferat. Ai citit ultima carte El labirinto de les espiritus? Are legătură cu primele trei? Sper sa o traduca si in romana in 2017 ca sa nu încerc sa o citesc in spaniola sau engleza. Iti sa fii bine, sanatoasa si fericita.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, Carmen! Nu am citit-o. Mai demult am citit prima, care mi-a placut enorm de aceea le-am cumparat pe toate. Mai am cateva pagini din a doua carte apoi trec la a treia. Din pacate nu am atat de mult timp liber iar cartile sunt destul de grosute :) A patra e enorma, de fapt! 922 de pagini. Din cate am inteles, da, are legatura cu celelalte, personajul principal fiind chiar Daniel Sempere.
      Sa speram ca va fi tradusa curand!
      Multumesc mult de urari, te pup cu drag!

      Ștergere
    2. Multumesc,Evelyn, pentru raspuns. Am întrebat editura Polirom si am aflat ca o sa publice anul acesta ultimul volum. O zi superba!

      Ștergere
  9. Buna, Zafon este autorul meu preferat. Ai citit ultima carte El labirinto de les espiritus? Are legătură cu primele trei? Sper sa o traduca si in romana in 2017 ca sa nu încerc sa o citesc in spaniola sau engleza. Iti doresc sa fii bine, sanatoasa si fericita.

    RăspundețiȘtergere
  10. gata, a trecut frigul, afara la aer curat si flori! sarbatori cu bine!

    RăspundețiȘtergere