10 apr. 2017

Lush Cosmetics + vegan stuff


Buna!

N-am stiut ce titlu sa pun postarii, mereu am aceeasi problema, dar ca sa fie clar: nu sunt platita sa le fac reclama :)) Doar ca m-am gandit ca poate v-ar prinde bine sa aflati despre acest brand - Lush Cosmetics, in caz ca nu il cunosteati deja. Eu, spre rusinea mea, l-am descoperit de curand. Si sunt mega-indragostita de toate produsele lor! 
De ce?
In primul rand, si cel mai important pentru mine, este pentru ca absolut toate produsele pe care le comercializeaza sunt vegane, organice, handmade. Iar apoi, evident, imi plac pentru ca sunt bune si miros grozav de bine.
Am cumparat de la ei niste bombe de baie cand am fost in München. Gasisem magazinul la intamplare. Eu acasa am doar cabina de dus, deci aceste bombe le pot folosi doar cand ma duc la vreun hotel sau cand ma duc acasa la ai mei in Spania (o data pe an?). Abia am putut alege fiindca au o multime de bombe, colorate, frumos mirositoare.. Unele coloreaza apa si altele fac spuma. Cele care fac spuma, mi-au zis ca se pot folosi de mai multe ori. La fiecare folosire, poti sa rupi o bucata din ea. Celelalte sunt efervescente si se pun in intregime. 

Au produse cosmetice, dar inca nu am cumparat nimic de la ei. Am de gand sa o fac, dar astept sa mi se termine ce am deja. Deci despre asta poate va vorbesc altadata, sa va zic cum mi se par.

In schimb, am cumparat un scrub pentru corp zilele astea si deja l-am si folosit de cateva ori. O sa il vedeti in poza. Eu sunt foarte incantata de el. Partea buna e ca nu e nevoie de mult produs ca sa-si faca treaba. Eu sunt obisnuita sa folosesc muuult gel de dus, asa ca ma gandeam ca si din acest scrub trebuia sa pun mai mult. Dar nu, lectie invatata. Face multa spuma.

Am mai cumparat (de curiozitate) niste pastile pentru spalarea dintilor. Atentie, aceste pastile nu inlocuiesc spalarea dintilor cu periuta si pasta de dinti. Ele sunt bune pentru anumite situatii (cand mancam la vreun restaurant sau la cineva acasa) sau, cum spun ei, pentru calatorii. Aceasta pastila trebuie luata in gura, apoi cu putina apa clatim bine totul. Face putina spuma, dupa care scuipam totul afara :) Lasa gura fresh.

Alte produse nu am apucat sa cumpar, dar am un wishlist destul de lung. Vreau sa incerc sapunurile de la ei, gelurile de dus, scrub-ul in forma tare si neaparat produsele cosmetice.

Sunt curioasa daca voi stiati de Lush si daca ati incercat ceva de la ei, ce parere aveti?

Va pun cateva poze cu ce am cumparat si cateva sa vedeti cum m-am distrat in München cu bombele de apa.
In München am cumparat mamaruta (sunt sigura ca are un nume, dar l-am uitat) si bombla Intergalactica (preferata mea).
Stiu ca sunt multe poze facute in cada (vana, depinde cum ii spuneti), dar am si mai multe in telefon si abia am putut sa aleg dintre ele :)) Le fac mici sa nu deranjeze, deschideti-le sa vedeti mai bine.



 Bomba intergalactica are sclipici mult. In ultima poza parca vad parte din continentul american in partea stanga! Am observat acum asta :))

Cumparaturile mai recente: scrubul, pastilele pentru spalarea dintilor si doua bombe de baie, pe care nu le-am deschis ca sa nu se imprastie praful. Le voi folosi in urmatoarea "mini-calatorie". Am cumparat din nou intergalacticul pentru ca nu ma pot abtine, si de data asta am cumparat bomba "Sakura" care miroase a flori de cires, delicios!!

O data cu descoperirea acestui brand am luat si decizia sa nu mai folosesc produse testate pe animale. Pentru asta, am intrat pe peta.org unde am cautat lista si mi-am anotat ce e mai important de stiut. Adica brandurile mai cunoscute, caci lista este kilometrica si multe branduri nici nu le cunosc. M-am gandit ca poate v-ar interesa si pe voi sa stiti, asa ca va fac un mic rezum. Daca aveti vreo nelamurire, gasiti toata informatia necesara pe peta.org.

Produse care NU testeaza: NYX, Too faced, Urban Decay, The Body Shop, Anastasia Beverly Hills, ELF, Arctic Fox Hair Color (pentru vopsirea parului), H&M cosmetics, Inglot, Kat Von D, L.A. Girl, Lush Cosmetics, Real Techniques, Kleeneze..

Produse care testeaza pe animale: Aussie, Avon, Axe, Benefit, Biotherm, Estée Lauder, Givenchy, Herbal Essence, Kiehl's, L'Óreal, Sephora, Dove, MAC, Neutrogena, Nivea, Oriflame, Pantene, Vichy, Tresemme, Revlon, MaxFactor, La Roche Posay, L'Occitane, Listerine, Sensodyne, Shiseido, Schwarzkopf, Yves Rocher (din pacate), Wella, Victoria's Secret, Glade, Clinique, Diesel, Dior, D&G, si multe alte marci scumpe precum Gucci, Hugo Boss, Ralph Lauren, Tom Ford, Tous, Cacharel, Burberry, Bvlgari, Jo Malone, si un laaarg etc.

Inca din adolescenta ma tot intalnesc cu veganismul si am avut perioade mai active si altele mai putin active. Carne v-am mai spus ca nu mananc. In primul rand pentru ca ..animale, iar mai apoi pentru ca pur si simplu carnea nu imi place. Cel mai greu mi-a fost cu salamurile sau cu mancarurile care contin putina carne (pizza, paste, etc..). Ouale niciodata nu mi-au placut tare mult, iar la lapte am renuntat pe la 17 ani. Desigur, asta nu a contat deloc cat timp eu mancam mancaruri cu lactate (spanac cu smantana de exemplu) sau branzeturi. Totusi mi-am dat seama ca in acele perioade cand ma straduiam mai mult sa nu mananc produse de origina animala eram mai fericita si mai implinita cu mine insumi. Asa ca am decis sa uit de stresul meu constant, sa nu mai pun lipsa de timp sau stresul ca o scuza, si sa renunt pe cat pot, incet-incet, la toate produsele de origine animala. Nu stiu ce va iesi de aici. Pasurile pe care le voi urma in continuare sunt: sa renunt la produse cosmetice, de ingrijire personala sau de curatenie care sunt testate pe animale. Sa nu imi cumpar nimic din piele/blana (ceea ce deja faceam). Sa nu intru in circuri cu animale sau parcuri zoologice (asta la fel nu o mai fac de cand eram adolescenta). Sa renunt la alimentele de origine animala, si asta este partea cea mai grea. Optiuni sunt, nu imi lipsesc. Doar trebuie sa ma organizez, sa stiu ce are nevoie corpul meu, sa imi fac un meniu saptamanal sa ma asigur ca nu-mi va lispi nimic (pentru ca si asa am nevoie de o alimentatie mai sanatoasa, mai putina paine, mai putin ulei...) si sa nu fac exceptii. Si desigur, sa ma obisnuiesc cu gandul ca va trebui sa fac mancare separata pentru sotul meu :) El este foarte intelegator cu mine, ba chiar ma ajuta si ma sustine mai mult ca oricine. Va mai manca si din ce fac pentru mine, dar el nu vrea sa renunte la carne, si asta e.

Sper ca nu am deranjat pe nimeni cu aceasta postare (sau cel putin cu partea a doua). Este doar parerea mea, decizia mea, si voiam sa o impartasesc cu voi ca sa o fac cumva... oficial (in capul meu) :))

Va pup cu drag!!

19 comentarii:

  1. Acum aflu despre Lush (poate am mai citit, dar nu mai tin minte). :) Imi plac foarte mult produsele de baie, cosmetica (pentru ingrijire corporala, in general). Desi a face dus e mai comod si mai rapid baia imi place mai mult, pentru ca pot pune in apa fel de fel, pentru ca pot aprinde betisoare parfumate etc.. :) Altfel spus: de voi avea ocazia voi "testa" produsele amintite de tine.

    Cat despre veganism... Nici nu ma gandesc sa renunt la lapte, oua, unt, branza. :) Carne nu mananc prea des si nici mezeluri dar imi plac, deh! :) Singurele feluri de carne pe care le mananc sunt vita, porc, uneori pui, peşte - atat! :)

    Succes in indeplinirea dorintei de a deveni vegana. As zice, totusi, sa faci analize inainte de a incepe si sa vorbesti cu un medic - sa stii cu ce pot fi inlocuite unele produse de origine animala si care e cantitatea necesara pentru a pastra echilibrul chimic (si nu numai) in organism.

    Iti doresc, cu drag, o saptamana frumoasa! Pupici! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie imi place baia, dar am doar cabina de dus :( Cate-o relaxare din cand in cand vine foarte bine!
      Of, si mie mi-e greu sa renunt la branza, imi place mult mult! Dar daca vreau sa fac asta, am zis sa o fac bine. Am auzit ca ar exista si branzeturi vegane (cine stie din ce sunt facute, dar totusi se pare ca gustul se aseamana destul) dar eu inca nu am vazut (ce-i drept nici nu am cautat mult). Am facut putina intoleranta la lactoza intr-o vreme, dar ma afecta doar laptele. Alte produse (iaurt, smantana, branza..) niciodata. Ciudat.
      Multumesc foarte mult de sfaturi si urari. Am de gand sa trec si pe la un medic. Precum am spus, nu e chiar o noutate pentru mine, de pe la 17 ani am fost vegetariana cativa ani buni, pana am dat-o-n bara. In Spania mergeam la medic cel putin o data la doua luni :)) din mai multe motive, totusi, dar mna. De cand ma stiu am avut lipsa de fier, si de multe altele. Cand m-am facut vegetariana am ramas doar cu lipsa de fier (ceva foarte normal la mine) si pe la 20 si ceva de ani, analizele au inceput sa imi iasa bine. Ce vreau sa fac e sa imi fac analizele pentru b12 si d3. Si sa vorbesc cu un medic care sa ma ajute, fiindca in Spania nu mi s-a explicat destul de adanc in subiect. Pe langa asta caut informatii pe net. In ultima vreme am mancat foarte prost, si asta nu are nicio legatura cu carnea sau cu veganismul. Am abuzat de zahar, ulei, paine.. am evitat prea mult fructele.. Dezastru! Sper sa fie mai bine acum :)

      Te pup Diana! O saptamana minunata sa ai!

      Ștergere
    2. Iti doresc din tot sufletul sa ai o trecere lina la veganism.
      Va fi bine! :) Faptul ca nu alegi haotic e... o bila alba pentru tine. :) Si dragul tau sot e de toata lauda, pentru ca nu sunt multi (femei sau barbati) care sa isi sustina partenerii in astfel de alegeri.

      Zile fericite iti doresc, cu drag!
      Paste fericit!
      Pupici! <3

      Ștergere
  2. Multa bafta la ducerea la indeplinire a alegerii tale!
    Nici eu nu am fost si nici nu imi voi duce copilul la circ cu animale. L-am educat sa nu chinuie animalele, ca animalele salbatice isi au locul lor si nu le transformam in animale de companie, cainii nu stau legati... Dar la noi in familie se mananca carne (vanat, peste... si celelale forme). Consider ca e optiunea fiecaruia pana la urma si atata vreme cat ne toleram totul poate functiona. L-am educat pe Andrei ca animalele nu se omoara niciodata de distractie, niciodata nu vanezi mai mult decat mananci... niciodata nu chinui in niciun fel un animal de distractie...lucruri de genul...
    Locuim intr-o zona fabuloasa (numai ieri Andrei a vazut iepuri, caprioare, fazani, gaste salbatice in mediul lor natural, nu dupa zabrele la zoo) si l-am invatat sa respecte natura. Mult mai grav decat mancatul carnii mi se pare de exemplu omorarea girafelor ca sa li se ia doar coada, care e vanduta ca trofeu sau scoaterea pe viu a dintilor lemurului (acela simpatic cu ochi bulbucati) ca sa fie vandut ca animal de companie. Este tinut in cusca in conditiile in care el in mod obisnuit pe timp de noapte parcurge km intregi. Circula pe net filmulete dragute unde sunt scarpinati si par ... fericiti. Doar par fiindca nu le place deloc. :(
    Oricum... bafta multa in noul demers si imi place ca la voi in familie e cam ca la noi: respectam dorintele si modul de viata al celuilalt. ;)
    Pupiiici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult mult!
      Imi place felul in care il educi pe Andrei, consider ca este important sa ii invatam pe copii inca de mici sa respecte animalele. E foarte trist cand vad copii care nu au fost invatati si carora li se pare normal sa chinuie animalele. Desigur ca e optiunea fiecaruia, eu asta o fac pentru mine si in niciun caz oblig pe nimeni sa faca ca mine :) Sotul meu a crescut intr-o familie in care se mananca aproape in fiecare zi carne de vita in sange. Pentru el, si familia lui, carnea asta e alimentul principal. Si in familia mea se mananca multa carne, dar mai mult de porc, bine facuta.
      Daa, e chiar minunata zona in care stati! Ce norocosi sunteti! Am preferat intotdeauna sa stau pe langa natura, decat in oras. Sper sa se indeplineasca vreodata si dorinta asta :)
      Din pacate se intampla foarte multe lucruri oribile cu animalele, si din pacate nu putem sa facem foarte multe ca sa ii ajutam. In Spania INCA se mai fac "corridas de toros" (nu stiu in romana cum se spune), ca cica este o traditie. Traditie sa chinui taurii pana la moarte. Si asta e spectacol? Ce putem face este sa ne educam copiii sa respecte animalele, in asa fel incat atunci cand vor fi mari, sa nu fie cei care stau in astfel de "spectacole" :(
      Multumesc, pupici si o saptamana frumoasa!!

      Ștergere
    2. Uff! Asemenea traditii mi se par groaznice. In china se bat cainii si se tortureaza intr-un festival fiindca asa ar avea carnea mai frageda... nu stiu pe unde sute de delfini sunt injunghiati de toata apa din jur devine rosie... E ingrozitor!!!

      Ștergere
  3. sunt adorabile, din pacate si-au inchis magazinele la noi in tara, nu stiu din ce motiv, noi am avut in oras!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu eram sigura, pentru ca pe internet se gaseste info ca si cum ar fi magazin in bucuresti. Pacat ca au inchis.. :(

      Ștergere
  4. Stiam de produsele Lush, intr-adevar sunt foarte bune. Apropo de protejarea mediului, chiar azi am fost la un eveniment pe aceasta tema si am aflat ca in china este o reglementare a guvernului prin care obliga toti importatorii si producatorii de cosmetice sa testeze produsele. Cred ca toti ar trebui sa avem o preocupare pentru mediu chiar daca la inceput sunt pasi mici.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daa! Intr-adevar! Nu conteaza cat facem, conteaza ca totusi ne preocupam :)
      Cand am intrat pe peta.org sa caut lista, am vazut ceva despre ce spui tu, desi nu am dat sa citesc mai mult. Dar in rezum scria ca in China au o lege prin care toti producatorii de cosmetice (etc) trebuie sa faca experimente pe animale. Nu mi-a venit sa cred! :( Va trebui totusi sa citesc mai multe, imi imaginez ca nu se limita doar la produse chinezesti, ci la toate produsele care ies de acolo, orice marca ar fi ele. Si pe muuulte vedem ca scrie: made in china...
      Te pup!

      Ștergere
    2. eu locuiesc in Constanta, nu stiu sigur daca mai este in Bucuresti sau nu!

      Ștergere
  5. Ce imi place articolul tau! E fix ce ma preocupa: cum traim in timpuri moderne in armonie cu oameni si natura.

    1. nu stiam de Lush, nu am folosit, de curand auzii de ei ca au sapun de par. Cum cumpar f. rar produse cosmetice, pot sa zic ca si eu indirect nu incurajez industria testarii pe animale.
    2. ma bucur ca ai cautat si te-ai interesat cine da si cine nu testeaza pe animale. Ia fix 10 min o cautare si informare competenta. Este responsabilitatea noastra sa stim ce folosim!
    3. felicitari pt decizia de a reduce produsele animale: tu stii ce e mai bine pt tine. Personal iti recomand sa renunti mai intai la mezeluri si in pizza ai putea folosi carne ne-preparata (adica iei o pulma de porc sau o gaina intreaga etc) dar sa stii ca am mancat o pizza magnifica ce avea doar cu branza de capra (mie imi place).
    4. vegetarianismul/veganismul e o alegere. Dincolo de ratiune, fii atenta cum te simti, corpul stie sa ceara, noi nu mai stim sa il ascultam. Poti gasi si produse animale in armonie cu natura si animalele (lactatele si ouale le luam de ferma si gustul e asa cum trebuie)

    In toate astea (1-2-3-4) nu uita o regula englezeasca: keep it simple and stupid (KISS) sau cum se zicea pe la tzara: mai rarutz e mai dragutz.

    Sa mai scrii de evolutia ta! subiectul este minunat!

    RăspundețiȘtergere
  6. Te invidiez! Aș fi vrut și eu să fac asta, să renunț total la carne. Am început prin a mânca doar pește și pui, dar... când să trec la etapa următoare au venit niște sărbători și bărbații din familie au făcut revoluție. Cică ce fel de sărbătoare e aia fără mușchi de porc și cârnați! Na, ce să le fac... Am pregătit, chipurile doar pentru ei, dar n-am rezistat mirosurilor! ☺
    În altă ordine de idei, bine ai revenit după o pauză de blog atât de lungă!

    Zi frumoasă, Evelyn!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Inteleg ce spui, Zina. La mine, partea "buna" este ca niciodata nu mi-a placut foarte mult carnea, deci mi-e putin mai usor. Mai greu e cu salamurile si branzeturile. Dar fac efortul. Deocamdata totul este ok, il am doar pe sotul meu aproape care ma sustine foarte mult. La parinti va fi ok, cand ii voi visita, caci nu va fi nimic nou pentru ei si pana la urma nu au alta optiune decat sa accepte ca mananc altceva decat ei. Mi-e groaza de cand ma voi duce in Romania in vizita la familia de acolo, stii cum e cu mancarea, toata lumea iti ofera.. si esti cumva nevoit sa accepti. Dar ma voi descurca, poate pana ma duc in tara voi fi mai obisnuita cu noul stil de viata.
      Multumesc, o zi minunata si tie, draga Zina!

      Ștergere
  7. Felicitari pt alegerea de a trece la produse cruelty-free.Am decis si eu sa fac acest pas acum cateva luni.Si da, produsele cosmetice /skincare vandute in China, sunt testate, asta e legea lor, iar producatorii sunt obligati sa o faca. Partea "buna" (ca nu e niciun una) este ca mie cel putin, imi este foarte usor sa identific asa ce brand este cruelty-free sau nu, cautand pe google brandul +china.
    Yves rocher, de exemplu vinde in China.Ca vin ei cu scuze, ca ei lupta impotriva testarii pe animale, si duc discutii cu guvernu chinez , pt mine e apa de ploaie; puteau sa opteze sa nu vanda pe piata lor, dar gandeste-te ce populatie e in china, si ce profit scot acolo.Si vezi ca mai exista si alte capcane, the body shop, chiar daca e un brand care nu testeaza pe animale, apartine de Loreal , care testeaza:P Deci daca eu imi cumpar un produs de la the body shop, o parte din costul produsului se duce la compania-mama, si astfel sustin testarea pe animale.Deci multa atentie fetelor!
    Iarasi un brand poate fi cruelty -free, dar sa nu fie vegan (adica sa foloseasca in produsele lor ingrediente de origine animala); iar daca o persoana nu consuma produse de origine animala, deci e vegana, dar foloseste produse cometice/skincare ne-vegane, nush cat de vegana mai e persoana respectiva:))) it' s complicated :D
    Stiu de Lush si astept sa ajung si eu in italia sa le fac o vizita:D:)) musai cu portofelul plin:D
    Cateva sugestii pt produse cruelty-free/vegane, in Dm au marca proprie Balea si Alverde.Eu folosesc multe produse Alverde si sunt multumita de ele, iar care sunt vegane, au trecut "vegan" pe ambalaj.De asemenea, pe Iherb au ffff multe produse pt orice, vegane si cf.
    Tot DM mai comercializeaza produse Perlier care e un brand francez cruelty free.Am un gel de dus cu miere de la ei si e heavennn:x
    De asemenea recomand si Bottega Verde:D
    Intentionez pe partea de skincare sa-mi achizitionez produse The ordinary.Am auzit numai lucruri bune despre ei.
    Anual acesta am tinut pt prima data postul Pastelui cap coada, si muuulte s-au dat peste cap in organismul meu, inclusiv legat de carne; nu eram eu mare amatoare nici inainte, dar dupa parca no mai tolerez aproape deloc; si cu dulciurile la fel; inainte mancam aproape o ciocolata fara sa am nimic , iar dupa post abia daca mai puteam ingera 2 bucatele.
    Continua pe acest drum, imi face placere sa te urmaresc/citesc!O zi frumoasa iti doresc!:P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cati, ma bucura foarte mult comentariu tau :)
      Si iti multumesc pentru toate informatiile.
      De Yves Rocher am aflat si eu cand am citit lista, mi-a parut rau caci chiar cumparam mult de la ei. Iar exemple ca The Body Shop sunt multe, chiar am ramas perplexa. L'Oreal are mai multe branduri care nu testeaza, dar ei da. E putin contradictoriu, cum spui tu. Poate incearca sa nu piarda clientii vegani :)) cine stie? Adevarul e ca nici nu imi trebuie mie foarte multe branduri, pentru cate imi cumpar. Lush e intr-adevar scump, dar imi place pentru gelurile de baie si scruburi. Cosmetice nu am incercat inca de la ei.
      Cand cumpar, trebuie sa scrie ca e vegan. Asta inseamna ca nu contine niciun produs de origine animala si ca acel produs nu a fost testat.
      E chiar complicat sa stii. Sunt multe la care trebuie sa fiu atenta. Problema mea cea mai recenta este: ce produse de curatenie cumpar? Mi s-a terminat detergentul de haine. In magazinul de unde ne facem cumparaturile m-am tot uitat dar nicaieri nu scria ca ar fi vegan sau ca nu ar testa pe animale. Cel mult, am gasit produse bio. Oare alea sunt bune?
      Uite ca nu stiam ca Balea e cruelty-free. In schimb de Alverde da, si abia astept sa vad ce gasesc bun pe la ei. Imi place DM, au muuulte produse vegane si bio.
      De Iherb am auzit dar ma cam pierd pe site-ul lor de aceea nu am cumparat niciodata. Iar Bottega Verde... ma gandeam ca ei comercializeaza doar in Romania, nu? Nici de The Ordinary nu am auzit, voi cauta sa vad si eu :)
      Nici eu nu am fost mare amatoare de carne, dimpotriva, multe carnuri chiar nu imi plac, cum ar fi carnea de vita, de oaie, de rata... nu le pot manca. Mancam doar carne de pui, de porc (putina) si salamuri. Cu branza e cel mai greu. In rest, nu consumam lapte, iaurturi.. De fapt acum nu consum nimic de origine animala. Asta include ciocolata (care, spre norocul meu, nici nu imi prea place), produse lactate, maioneza (chiar ieri am cumparat o maioneza vegana, sa cad care e treaba cu ea. Poate sa o bag in vinete. Sunt foarte curioasa ce gust are), jeleuri (s-ar gasi si jeleuri vegane, dar cele normale sunt facute din oase si alte ramasite din animale), etc. Mi-e greu sa ma obisnuiesc sa ma uit pe toate etichetele, sunt multe alimente care contin produse animale si nu ne dam seama.
      In alta ordine de idei, pe langa faptul ca nu vreau sa mai folosesc niciun produs de origina animala, mi-am dat seama ca asta poate sa insemne o schimbare foarte buna pentru organismul meu, sanatatea mea. Am dat de niste oameni pe internet care explica foarte bine de ce are nevoie corpul nostru, ce se intampla cand mancam anumite alimente si ce consecinte au asupra organismului. Asa mi-am dat seama ca vreau sa scot glutenul din viata mea, ca trebuie sa mananc multe fructe si verdeturi, iar mancarea cea mai sanatoasa este cea cruda (raw). Desigur, e greu sa trec si la raw, ar fi deja prea mult pentru mine. Dar m-am gandit sa mananc mancare gatita doar la o masa pe zi. Mancarea procesata trebuie controlata, trebuie sa mancam mai simplu si mai bun :). Soia in exces nu e buna, deci veganismul nu inseamna burgeri de soia, tofu si iar soia.
      Drumul e luuung, am muuulte de invatat, dar incet incet parca inteleg lucrurile mai bine, si asta ma impinge sa continui. Scopul e sa ma simt bine cu alegerile mele si sa am si un corp pe cat se poate de sanatos. Si, ce-ai facut dupa post? Cam ce mananci de obicei? Imi place sa ascult si alte experiente pe acest subiect :)
      O zi minunata, te pup!

      Ștergere
    2. S-o luam pe rand :))
      Hmm...detergenti nu stiu ce as putea sa iti recomand, am mai folosit si eu detergenti din magazine de astea naturiste, nu m-au dat pe spate ( cu toate ca is mai scumpi); ti-as zice sa incerci nucile de sapun, am auzit numai de bine de ele, dar eu nu am apucat sa le incerc. Sincer iti zic, eu folosesc Persil,(din obisnuita, si recunosc, chiar lenea de a nu cauta ceva mai bun, si siguranta de a sti ca, curata tot), dar cu timpul voi trece cu siguranta la variante mai sustenabile pentru mediu si sanatatea noastra, mai ales cand voi avea copii.
      De asemenea, am o problema ( de care tre sa scap) cu balsamul de rufe :d am incercat si varianta cu putin otet + cateva picaturi de ulei esential (lavanda, portocale, ylang-ylang), dar mirosul de otet era pregnant (sau asa il simteam eu) si am renuntat.Ai putea sa incerci ceva detergent din DM, eventual.Sau online, la 5-10 l, si iesi mai ieftin.Pe iherb exista detergenti la bidon mare si din cate am vazut nu-i testat, dar te usuca la transport.
      E chiar usor de "navigat" pe Iherb, dar trebuie sa stii ce cauti :))eu in general comand ceaiuri, pasta de dinti, o masca f buna de ten pe care o gasesc doar aici, o vreme am luat si ceva suplimente, din alea Alive si Solgar care sunt muuult mai ieftine decat ce gasesc aici in farmacii.
      Bottega Verde da, doar magazin online in Ro, iar fizice in Italia.Daca iti surade ceva de la ei as putea sa intermediez eu comanda catre tine.
      The ordinary, gasesti preturi bune pe Asos, dar ti le recomand daca ai probleme cu tenul, gen cicatrici, acnee etc. stiu ca folosesc doar ingrediente active(retinol, acid hialuronic, seruri cu vit c) fara adaosuri si trebuie avut grija cand/cum le folosesti.
      Eu zic sa nu renunti la branza daca iti place, si cu siguranta acolo e mai calitativa decat aici, decat e mental ca zici ca e produs animal te inteleg, dar altfel, nu vad ce rau poate sa iti faca.Eu consider ca totul trebuie sa fie un echilibru; pana la urma mancam pentru a trai nu invers, nu sunt de acord cu cei care fac din mancare un "idol" si merg doar pe placeri, dar nici viceversa.Mancarea trebuie sa aibe gust, altfel eu cel putin, n-o pot manca, poate fi cea mai sanatoasa din tot universul:)).
      Mai scap si eu cate un mezel, la un sandvis, sau o pizza, nu trebuie sa facem o tragedie din asta. Sau o friptura la cuptor, sau un pastrav cu mamaliga si mujdei, dar mai pui un bol (mai mare) cu salata, dimineata mai bei o apa calda cu lamaie, sau o lingura polen , una de miere. Mai faci un suc de fructe, in loc de cereale din comert pline de zahar, iei un amestec de fulgi de orz/ovaz pui la inmuiat de cu seara cu lapte de migdale,dimineata tai o banana sau niste capsuni, sau ce e in sezon, si gata mic dejunul, sau o felie de paine integrala cu avocado.
      Ce vreau sa zic, e ca nu tre sa cheltui neaparat foarte mult ca sa mananci sanatos. Mai putin si calitativ e perfect.
      Daca iti plac merele, mananca 1-2 in fiecare zi.Sunt extraordinare, pentru piele, pentru stomac, colon, tranzit intestinal.Daca nu iti plac (am pe cineva in familie, de aia zic:)) stoarcele si fa suc.In fiecare zi, sau cat mai des.
      E bine ca nu vrei sa mai folosesti produse de origine animala, dar uite produsele apicole sunt foarte bune, si nu se merge pe exploatarea albinelor, ele doar fac ce stiu sa faca de mii de ani.

      Ștergere
    3. (m-a atentionat ca e prea lung comentariu, si-a trecut sa fac doua:D).
      Nu stiu de ce oameni ai dat, dar cum am zis extremele sunt de evitat, si oricum daca alegi o cale sau alta, privind alimentatia , organismul iti va da de stire oricum, si atunci vei sti daca e ok sau nu, trebuie doar sa inveti sa il asculti. Eu nu sunt neaparat de acord cu un regim raw, stiu ca e sanatos, imi plac deserturile raw, dar n-as putea manca doar raw si nu cred ca organismul nostru a fost conceput pentru un astfel de regim, dar repet, e doar parerea mea.
      Soia nu consum deloc. Nu-mi place, si greu gasesti nemodificata genetic, care e extrem de daunatoare.
      Burgeri vegani ? Pai incearca chiftele din legume, falafel- din naut, din orez.Gasesti retete.Si chiflele le poti face in casa.Eu folosesc si multe condimente, si jur ca am facut chiftele din legume care semananu la gust cu cele din carne.
      Corect, toti avem de invatat, e bine sa ne informam din mai multe surse, sa poti sa compari, sa stii ce sa alegi.Eu recent mi-am luat teapa cu Spirulina, crezand ca e sanatoasa (si toate site urile in romana aratau asta), defapt contine cianobacterii care dezvolta o neurotoxina BMAA, si poate provoca boli neurodegenerative, nu mai zic ca poate fi contaminata si cu pesticide, metale rele, arsenic, mercur, depinde pe unde-i cultivata, si nimeni nu-ti spune asta cu exactitate.
      Dupa post, cum ti-am zis, organismul si-a re-reglat glucidele, lipidele, caci n-am mai simtit nevoie de dulce aproape constanta de dinainte, cel mai greu mi-a fost in prima sapt. , capul ma durea ingrozitor (lipsa zaharului); de asemenea, am slabit-o si cu prajelile pentru ca nu simt nevoia/pofta de asa ceva.Painea incerc sa o reduc pentru ca ma umfla.Ti-a scris sus cam ce mananc, vara salate, mai pun naut sau avocado sau linte in ele pentru a fi mai satioase, pestele la cuptor cu legume, paste, sosuri cu rosii,ciuperci, usturoi, ceapa, imi plac cartofii, in salate orientale, la cuptor, piureuri, chiftele de legume..imi place mult laptele de migdale, si ca gust si ca e usor de digera; nu pot renunta la oua, prajite sau fierte; si fac prajituri destul de des in casa, deci folosesc oua si lapte si zahar in ele, dar totusi zic ca is mai sanatoase decat cele din comert, si stiu exact ce am pus.O sa iti mai scriu, ce mai fac de mancare si la alte postari cu retete ca deja m-am lungit :)) ai sa te plictisesti de citit.
      am vazut reteta de varza calita, imi place foarte mult si mie, si cu carne(pe care oricum no mananc, dar pt gust) si fara.
      Te pup, o zi productiva si insorita iti doresc!

      Ștergere
  8. Nu am mai trecut de ceva vreme pe la tine pe blog si uite peste ce minunatii dau! Bombitele de baie sunt printre preferatele mele-nici nu stiu ce ma relaxeaza mai tare. Ele sau baia.

    RăspundețiȘtergere