7 mai 2017

Reteta: Varza a la Cluj

Aceasta reteta o pun aici in special pentru Andreea, sora mea, care de curand mi-a cerut-o. Nu am mai facut demult, si probabil daca mai fac voi inlocui carnea poate cu ciuperci, sau cine stie. Sau poate voi face in doua recipiente separate, intr-unul cu carne iar in celalalt cu ciuperci. Vom mai vedea. Pana atunci:

Varza a la Cluj

Ingrediente: 
- carne de porc sau afumata (noi punem afumata de obicei)
- o varza mica-mijlocie 
- 1 ceapa mare sau doua mici
- 1 cana de orez
- bulion/sos de rosii
- sare, piper
- cimbru, marar (daca nu aveti proaspat, merge si uscat)
- ulei

Mod de preparare:
- Ceapa se imparte in doua jumatati si se taie marunt. Fiecare parte va fi folosita in diferite locuri.
- Intr-o tigaie incalzim putin ulei dupa care punem jumatate din ceapa la calit. Putina sare ca sa transpire ceapa. Cand ceapa e moale, adaugam carnea taiata cubutele mici, apoi putin bulion si mai prajim vreo 4-5 minute. Punem si sare si piper. Se adauga apa cat sa acopere carnea si lasam la fiert pana cand carnea este facuta si apa scazuta. Sa nu scada de tot, pentru ca vrem sa ramana si putin sos.
- Taiem marunt varza intr-un bol, adaugam sare, piper, cimbru si marar, si amestecam bine de tot. Eu personal pun mult cimbru si marar, asa ne place, gustul e foarte bun. Lasam varza sa se inmoaie.
- Punem orezul la fiert cu putina sare. Cand e pe jumatate facut, il scurgem de apa. Nu lasati sa se faca prea tare orezul!
- Intr-o oala punem putin ulei, il incalzim, si adaugam varza. Amestecam bine, lasam sa se caleasca. Cand vedem ca a scazut putin, adaugam vreo doua cani de apa si lasam sa fiarba pana scade apa. Acoperim oala, iar din cand in cand amestecam.
Adaugam bulion, vreo 3-4 linguri. Va trebui sa arete cam asa:
(eu aici gust varza si adaug sare, piper, cimbru si marar dupa gust)
- Intr-o tigaie calim si cealalta jumatate de ceapa, la foc mic, apoi adaugam orezul peste si amestecam bine sa se combine gusturile. Vreo 2-3 minute.
La mine acum asa ar arata bucataria:
(ignorati ciorba de verdeturi din dreapta sus, nu are legatura cu varza a la cluj)
- Carnea cu sos e gata, orezul la fel, iar varza a pierdut apa in plus si e moale, deci e momentul de pus in tava la cuptor.
- Intr-un vas pentru cuptor punem in straturi ingredientele de mai sus. Incepem cu un strat de varza, apoi orez, apoi carne cu sos, si tot asa pana ce terminam cu varza. Punem si bulion sau sos de rosii pe deasupra. Eu cred ca fac vreo doua straturi sau trei din fiecare. Depinde si in ce vas il faceti, puteti face mai multe straturi.




- Bagam vasul la cuptor pentru 15-20 de minute. Cand e gata, se serveste cu smantana (si optional, ardei iute verde, taiat marunt).


Cam asta ar fi reteta. V-o recomand cu drag, sotului meu ii place foarte mult, chiar prefera varza a la cluj in loc de sarmale :) Sunt curioasa sa incerc si cu ciuperci sau alte verdeturi, va anunt daca fac.

Pupici si zile minunate va doresc!

11 comentarii:

  1. Ce bine arata!O sa incerc si eu reteta asta.Multumim!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumim de reteta ! Nu am incercat niciodata cu carne afumata, sigur data viitoare asa fac. Si pun si ciupercile la calit impreuna cu afumatura. Pana la urma, e reteta cu multe variante :)

    RăspundețiȘtergere
  3. tare buna, inainte de Paste ceva vreme am facut!

    RăspundețiȘtergere
  4. Delicioooos! Sunt sigura! :) Toate ingredientele sunt intre favoritele papilelor mele gustative. :)
    Suceese!
    Te imbratisez cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  5. Varza a la Cluj e plăcută tuturor membrilor familiei mele, așa că am citit cu atenție rețeta ta. Eu una, o prefer sarmalelor, așa că de Paște le-am înlocuit! ☺
    Uite și rețeta mea, dacă te interesează http://zinnaida.blogspot.ro/2015/05/varza-a-la-cluj.html

    Să ai zile frumoase, Evelyn!

    RăspundețiȘtergere
  6. Bunica ii zicea sarmale puturoase :)) Buuuun!

    RăspundețiȘtergere
  7. nu am carne afumata si nici de unde lua de calitate, dar tare pofta mi-ai facut :D

    RăspundețiȘtergere
  8. Mancarica mea preferata!! Mi-ai facut pofta, iar acum e mult prea cald ca sa pot gati in garsoniera noastra mica si sufocanta.

    RăspundețiȘtergere
  9. Ohhh da, n-am mai facut de cativa ani si chiar as manca!! Arata asa de bine, mi-e o pofta ... :D

    RăspundețiȘtergere