26 feb. 2017

Mürren, Lauterbrunnen, Grindelwald

Pana nu trece frigul m-am gandit sa va arat niste poze facute intr-un loc superb, la munte. Anul trecut, in 30 noiembrie, am sarbatorit 3 ani de casnicie. Am decis ca in weekend sa plecam undeva la munte, pe aici prin Elvetia, sa ne bucuram de liniste si peisaje. Si de noi. Am cautat repede un hotel, am rezervat (in aceeasi zi, da), am facut un mic bagaj si la drum! Ideea noastra era sa mergem prin Grindelwald si Lauterbrunnen. Se afla pe langa Interlaken, o zona de care sunt indragostita si despre care v-am mai vorbit, inca de doua ori, cred. Ajunsi la hotel, acesta aflat in Wilderswil, ne-a intampinat la receptie un barbat foarte simpatic care abia a asteptat sa ne sfatuiasca despre locurile de prin jur care merita vizitate. Pe langa ce aveam noi deja planuit, ne-a recomandat foarte tare sa vizitam un satuc micut numit Mürren, aflat sus in munti. Desigur ca am fost si acolo. Iar m-am indragostit. O sa va arat si imagini, desigur, imediat. Dar va spun ca in realitate e ceva mult mai spectaculos. Se stie ca imi plac muntii, nu? Deci daca preferati plaja, poate nu ganditi ca mine :) Eu cand am vazut muntii, atat de aproape, atat de mari, impunatori.. m-am simtit in multe feluri, dar cel mai important, m-am simtit vie. Am mai fost de atunci inca o data in Mürren, anul acesta. Pentru ca am vrut sa vedem si cu zapada. 
Ne-am cazat la Edelweiss Lodge. In primul rand pentru ca nu prea am avut din ce alege, peste tot era plin, si in al doilea rand pentru ca nu ne prea interesa unde dormim, cat timp aveam la dispozitie un pat comod unde sa ne putem odihni. Camera a fost simpluta, dar ne-a placut mult hotelul in general, vintage peste tot :) Am si cinat acolo, si ne-am simtit chiar bine. 

Cam asa arata camera noastra.
 Cu privire la munti :)
 Decoratii pe scarile hotelului.
 La cina.
 Vin. Sa fie Riesling!
 Dincolo mai era o incapere, dar noi am ales sa cinam aici. Mai tarziu au mai aparut cateva perechi. Asiatici, toti.
 Sala pentru micul dejun.
 In fata hotelului..
 Aici deja urcam spre Mürren.
 Feuerwehr sunt Pompierii :) Interesant este ca mai jos pe aceeasi strada am vazut o casa pe care scria "Aici locuieste un pompier".
 Prietenul meu nou, Garfield. A stat la pozat fara probleme, ba chiar ii placea! Statea mai mereu cu labuta dreapta ridicata, poate il durea, nu stiu. Ne-a urmarit jumatate de sat :))
 Ne jucam. Cred ca m-a inconjurat de vreo 7 ori :D
 O vulpe! Ca imi plac muuuult!
 Si... munti.
 Ce se vede acolo e Mürren. Un satuc din lemn, micut si linistit. A trecut doar o masina prin sat, si aia a primariei.
 Muntii acestia sunt de prin Lauterbrunnen. Ca pana la urma am fost si pe acolo, si si in Grindelwald, dar eram obositi si morti de frig, nu multe poze am facut. Desi nu pare, era un frig teribil, mi-a parut rau ca nu mi-am pus ceva mai gros in masina...
 In zona aceea (Grindelwald) este un glaciar pe care ne-ar fi placut sa il vedem, dar drumul era inchis. Bad luck.
 Am prins si un mic targ cu de toate, unde am mancat, sotul burger iar eu raclette, si am cumparat branzeturi de la o batranica simpatica. Ea le facuse si adevarul e ca ne-au placut mult si nici nu a fost scump!
Va ganditi ca e gata? Ah, nuuu.. acum vine parte a doua. Mürren nins :D
 Ma distram prin zapada. Curios este ca nu am cazut, nu stiu cum am reusit.
 Un om de zapada, mai ciudatel.
 Si daaa, l-am gasit pe Garfield!! Am incercat sa ajung la el, dar nu puteam sa intru pe acolo. El la fel a incercat sa vina, dar nu putea sa coboare decat daca sarea, ceea ce ma bucur ca nu a facut, avand in vedere metrul de zapada ce era jos. Mi-a vorbit putin, si apoi am plecat.
 Ador poza asta!

Mürren este la 1638 de metri inaltime. S-ar fi putut urca la Schilthorn care este la 2970 metri inaltime, dar.. altadata. Biletul costa 150chf (deci cam 150€) de persoana, ceea ce deocamdata mi se pare prea scump pentru a da o raita pe acolo, avand in vedere ca eu nu ma dau cu schiurile.
Eu am avut destul cu ce am vazut si am trait. Muntii imi aduc mereu o stare de bine si confort. Ma bucur ca am apucat sa impartasesc si cu voi locul acesta.

17 comentarii:

  1. Impresionant ! Totul e perfect, mai putin scrinurile colorate din fata hotelului :) La cat mai multe aniversari, Evelyn !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult!
      De la o anumita distanta sa stii ca nu arata atat de rau :)) Pacat ca nu am facut o poza hotelului, este foarte rustic, pot sa spun chiar ca e veche cladirea, mai bine, :) lemn, cat vezi cu ochii. Iar vara flori peste tot, la geamuri, balcoane, la intrare.. Cel putin asa am vazut din poze.
      Saptamana ce vine plecam iar, in alt loc, sper sa am mai mare noroc cu cazarea :))

      Ștergere
  2. atât de frumos că mi se taie respiraţia admirând fotografiile ! şi mie îmi place muntele ! mulţumesc frumos pentru imaginile împărtăşite ! pupic !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur tare mult ca ti-au placut!! Te pup cu drag!

      Ștergere
  3. Ce chestie... amândouă am scris, azi, expresia ”m-am simțit vie”, cu referire la experiențe care ne-au bucurat sufletul. Așa să ne fie de-acum, Evelyn! Să ne simțim vii, să ne bată inima de fericire, să zâmbim din tot sufletul! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa sa fie, draga Greta! Doar noi putem sa facem realitate ceea ce ne bucura sufletul, fie ca e vorba de o excursie la munte, fie ca e vorba de o excursie la München :) Te pup cu drag!

      Ștergere
  4. Foarte frumoase locurile vizitate si multi ani de casnicie sa aveti ! Te pup !

    RăspundețiȘtergere
  5. Cat este de frumos!Mi-ai facut pofta de vacanta cu postarea asta,dar mai am de asteptat.La multi si fericiti ani impreuna!

    RăspundețiȘtergere
  6. Scriu: fabulos! Si din punctul meu de vedere chiar este. Ador muntele!
    M-am simtit ca si cum as fi avut un rol in filmul Heidi privind fotografiile! :) Imi plac pisoii, zapada, muntii, satul, cladirile, peisajele in general, hotelul in care ati fost cazati... Ai inteles ideea. :)
    Va doresc multe-multe aniversari si multe calatorii minunate!
    Pupici cu drag! <3

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce frumoase imagini! Ati petrecut o aniversare ca in basme: incarcata de aer curat si relaxare! Sa mai faceti - totul arata minunat! Si sa ne mai povestiti, chiar ne place :D

    tii, mi-ai facut dor de munte :D :D :D

    RăspundețiȘtergere
  8. Absolut superb :) mi-au placut mult pozele, si mie imi place muntele dar si marea. Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  9. ce fotografii frumoase, un loc minunat pentru o vacanta, multumim ca le-ai impartit cu noi!

    RăspundețiȘtergere
  10. Ador marea, dar iubesc si muntele, fiecare zonacu farmecul ei!
    Splendide peisajele, ce satuc, de ar aratatoate asa de ingrijite. La cat mai multi ani si frumoase escapade!
    Asta ne face viata mai frumoasa...
    pupici

    RăspundețiȘtergere