14 ian. 2016

Din biblioteca

Buna dimineata!

Vreau sa va mai povestesc ce carti am citit care mi s-au parut foarte interesante. Unele poate le cunoasteti, altele poate nu. Voi pune si cate o mica descriere, asta luata de pe internet, si eventual cateva randuri cu impresiile mele personale.

1. Haruki Murakami - Kafka on the shore
 
 

Descriere: Romanul Kafka pe malul marii este povestea plina de fantezie a aventurilor unui adolescent care pleaca de acasa in cautarea mamei si a surorii disparute cu mult timp in urma, dar si o relatare a sirului de coincidente care-l leaga de un vagabond pe nume Nakata, ce sufera de pe urma unei traume din timpul razboiului. Atractia irezistibila dintre aceste doua personaje care par sa nu aiba nimic in comun nu este singurul detaliu inexplicabil din cuprinsul romanului: in universul construit de Murakami, pisicile vorbesc, pestii cad din cer, iar spiritele isi parasesc trupul, minate de nevoia de dragoste sau de sange. 

Eu: Cartea asta am citit-o cu multi ani in urma si mi s-a parut extraordinara. As vrea sa o recitesc cat de curand. In carte exista doua povesti care merg in paralel si care aparent nu au nicio legatura una cu alta. Adolescentul calator si batranul care vorbeste cu pisicile. :)

"Closing your eyes isn't going to change anything. Nothing's going to disappear just because you can't see what's going on. In fact, things will even be worse the next time you open your eyes."

2. Rani Manicka - Touching Earth

 

Descriere:  Două surori din Bali vin la Londra pentru a lucra pentru o vreme într-o cafenea. Ce pentru Nutan și Zeenat a fost o aventură interesantă, devine cu adevărat un coșmar. Mai târziu, exploatate și corupte, cele doua lupta pentru a supravietui căderii in lumea drogurilor și alcoolului. Realitatea dură devine un mod de învățare și, în cele din urmă, o întoarcere la rădăcini.

Eu: Gemenele au caractere foarte diferite. Sunt trimise de tatal lor in Londra pentru a perfectiona limba engleza. In cafeneaua unde sunt exploatate cunosc un barbat care devine motivul pentru distrugerea acestora. E o poveste dura, te atinge la suflet. Am varsat lacrimi, m-am enervat, m-am certat cu ele, le-am inteles... O recomand tuturor. Din pacate, am cautat mult si am observat ca aceasta carte nu a fost tradusa in romana, se poate gasi doar in engleza.

3. Paulo Colho - Adulter


Descriere:
Linda tocmai a implinit 31 de ani si, in ochii celorlalti, are o viata perfecta – o casnicie exemplara, doi copii reusiti, o cariera de succes si o casa luxoasã in Geneva. De fapt, ea se afla la capatul puterilor, intr-atat o oboseste mimarea unei fericiri pe care nu o simte.
Numai cã intr-o zi il reintalneste pe Jacob, un fost coleg de care fusese indragostita in adolescenta, ajuns acum un om politic influent. In timpul interviului pe care acesta i-l acorda, in ziarista de succes se redesteapta o pasiune de mult uitata. Linda va incerca sa traiasca deplin aceasta iubire imposibila, si nu-si va gasi fericirea pana nu-si va explora fara teama abisurile sufletului.

Eu: Nu eram decisa care dintre alea multe carti a lui Paulo sa va recomand, eu ii citesc toate cartile si sunt cateva care imi plac foarte mult. Dar asta fiind cea mai recenta, m-am gandit ca restul le pun in alte postari de genul. Linda trece printr-o perioada grea, si cred ca majoritatea femeilor trec prin situatii de genul, in care nu mai stiu daca sunt fericite, sau avand totul, de ce mai lipseste ceva. Cartea da foarte mult de gandit, la mai multe aspecte din vietile noastre. Merita citita.

Voi mai continua sa va recomand carti. Mie imi place sa le cumpar si sa am biblioteca mea privata, desi multe carti le-am citit de la biblioteca, imprumutate, de la mama... Cele care mi-au placut foarte mult, chiar le caut si le cumpar sa le am. Cu mutarea in Elvetia, cartile mele au ramas in Spania, inchise in cutii. Nu vad sa le am de curand, dar ma asteapta :))

Sa imi spuneti si voi ce carti preferate aveti, poate le gasesc! Va puuuup!


Un comentariu:

  1. Iti vine sa crezi ca eu inca nu am citit Alchimistul? Se spune ca e cartea lui cea mai buna iar eu nu am apucat sa o citesc. Mi-a adus-o sotul acasa in germana. :))) Pana sa apuc sa o citesc, mai e de asteptat. Din cate am citit eu de la el, nu pot spune ca scrie mereu despre acelasi lucru, dar e adevarat ca sunt asemanari.. e stilul lui, si se observa, se cunoaste. Adulter mi-a placut mult, dar Coelho nu se numara printre preferatii mei.
    Tocmai am observat ca in postare am spus ca ii citesc toate cartile, gresit - am citit multe, dar nu toate. Imi cer scuze de greseala.
    Un alt scriitor care la fel mi-a placut (si imi place) tare mult e Haruki Murakami, dar mi s-a intamplat acelasi lucru ca si cu Coelho: am inceput sa vad asemanari in stilul lui de a scrie, si deja nu ma mai uimeste.
    Te puup!

    RăspundețiȘtergere