29 iul. 2016

Plimbare: Berna, capitala Elvetiei

Dupa cum stiti deja, in august mergem in Romania, la nunta la care vom fi nasi. Intr-o marti dimineata, eu si sotul ne beam cafeaua linistiti cand ne-a trecut prin cap sa ne uitam cand ii expira buletinul, caci pasaportul i-a expirat cu cateva luni in urma. Eu nu am probleme in acest sens, am pasaport pe 10 ani :))
M-a apucat rasul cand am vazut ca ii expira buletinul pe 19 august, zi in care vom fi in tara sigur, ca nunta e pe 20. Mda. I-am spus sa sune la consulat sa se intereseze cand putem sa mergem sa ii facem pasaportul si ne-am dus la munca. M-a sunat pe la 11 sa imi spuna ca daca ies mai repede, mergem direct in Berna si rezolam tot in aceeasi zi. Zis si facut!

Berna e la o ora de noi, la consulat eram doar noi, am completat cateva hartii, si-a facut poze, am platit (20-30 chf, nu mai mult) si acum ramane doar sa asteptam sa ii ajunga, dureaza cam doua saptamani, ne-au spus. Perfect, am rezolvat-o si pe asta! La 13 eram afara, la masina. Am zis sa cautam centrul si sa ne plimbam putin prin capitala Elvetiei, pe care nu am vizitat-o pana acum. Clar, in Elvetia e imposibil sa gasesti loc de parcare gratis, asa ca am parcat intr-o parcare de plata care ne-a costat vreo 6-7 chf pentru doua ore :)) poate nici atat.

Nu am avut mult timp la dispozitie pentru aceasta plimbare si ne-am propus sa mergem intr-o zi cu trenul si sa vizitam orasul mai linistiti. Desi plimbarea a fost scurta, mi-a fost indeajuns sa indragesc Berna. Ma asteptam sa gasesc un oras inghesuit, aglomerat si cu multe cladiri inalte si moderne. Dar nu a fost asa. Berna este un oras linistit, mai mic decat Basel, plin de parcuri si mult verde si cladiri in stil vechi. Ne-am plimbat mai mult in centrul medieval pe sub arcade, unde e plin de magazine. Am trecut pe langa multe fantani decorate cu statui, catedrala gotica Münster, pe sub turnuri medievale, pe langa raul verde ce inconjoara centrul, pe strazile pietruite.. A fost magnific. Am gasit si o piata prin care ne-am plimbat si acolo am gasit un mic restaurant mexican la care am mancat. Daca nu stiati, adoram mancarea japoneza si mexicana! A fost delicios.

Va las sa vedeti pozele, care desi sunt multe, din pacate nu reprezinta tot orasul. Sper sa ajungem cat mai curand inapoi si sa putem vizita tot ce am (deja) pe lista :)

Cum sa faci o poza reusita printre atatea cabluri? :))
 In poza nu se vede foarte bine, ca mna, e facuta cu telefonul. Daaar, la orizont se pot observa muntii inzapeziti (in poza de sus). In realitate se vad clar si parca ar fi atat de aproape incat s-ar putea atinge.

Cel mai bun muesli!
 Magazine in stanga, dreapta, sus si jos :D

Noi deja suntem in weekend si ne pregatim sa mergem la munte (aproape de Zurich) cu niste prieteni. Sper sa fac poze sa va arat cat de frumos e pe acolo. Am mai fost si in iarna si ne place.

Va doresc si voua un weekend minunat, va pupacesc!

30 de comentarii:

1. Si noi vom fi nasi in octombrie!

1. Eu am emotii inca din decembrie :)) Dar incet incet m-am mai calmat. Ma sperie traditiile, caci desi mi s-a spus ca mirii nu vor nunta cu traditii, ceva tot va fi, iar eu habar nu am de ele.
      Va fi bine, pana la urma :)

2. Superb!
    Abia astept sa plec si eu in concediu.

1. Si eu astept sa plec in concediu :) desi anul asta va fi in Romania, ma voi bucura de familie.

3. Berna e un oras tare frumos. De-ar fi sa-l compar as zice ca este ca un om frumos, bogat si modest. :)
    Multumesc. Weekend minunat iti doresc. Pupici!

4. Multumesc de mica plimbare alaturi de imaginile postate de tine.
    Chiar asa? Trasuri pe traseul tramvaiului? Sunt ca un fel de taxi?
    Un weekend excelent si sa te reintorci cu poze cat mai frumoase!

1. Cu placere, ma bucur ca ti-au placut imaginile!
      A fost o coincidenta, nu stiu ce cauta pe acolo, dar nu, nu cred ca sunt ca un taxi.. poate plimba turistii, nu stiu. E prima data cand vad asa ceva in Elvetia :))
      Zile frumoase, Suzana!

5. Uite cum prin intermediul tau m-am plimbat si eu putin prin alte tari. Sa mai faci astfel de postari, sunt minunate.

1. Ma bucur ca iti plac! Postarile de genul nu aveau atat de multe vizite precum alte postari, dar cat timp sunt cateva persoane carora le plac, voi mai face :D

6. Ce frumos e totul, foarte curat si cochet, cred ca ati avut parte de o plimbare foarte placuta! Mi-ar placea si mie tare mult sa ajung in Elvetia, sper sa am ocazia la un moment dat!:)
    Pupici! Duminica frumoasa in continuare!

1. A fost chiar frumos, pacat ca am avut atat de putin timp la dispozitie. Sper sa ajungi vreodata aici, in Elvetia, merita vazuta :)
      Pupici!

7. Pare un oras foarte frumos si linistit. Distractie placuta la nunta, sper sa ne arati tinuta de nasa ;)
    Sa stii ca si din Pipera se vad muntii cand e senin, e o senzatie ciudata pentru ca sunt la cateva sute de km departare si totusi se vad.

1. Multumesc! Am emotii si in privirea rochiei. Daca eram o simpla invitata sigur nu treceam prin atatea emotii :))

8. Ce frumos!! Un orasel tare linistit si frumos! Eu intotdeauna prefer sa vizitez orase micute unde sa pot admira in liniste si sa fac poze :)

1. Daca e sa prefer, si eu prefer locurile/orasele mai linistite, dar cum ador sa calatoresc, sa colectionez locuri noi si amintiri, pot sa merg oriunde. Problema e cu sotul meu, care nu suporta aglomeratia. Adica nu poate respira in locuri aglomerate. Asa caaa.. Mai bine locuri linistite :)

9. Cosuletele alea impletite... sunt preferatele mele. Mereu imi imaginez cum ar fi sa ies cu prietenii la un picnic cu un cosulet ca ala plin cu bunatati. In rest, postarea ta minunata- multe poze, bine facute, chiar poti sa juri ca esti acolo- ca te plimbi pe strazile alea, ca esti parte din poveste.

1. Ce chef de picnic mi-ai facut acum :)) Eu am un cos de picnic, care vine cu de toate, doar ca e cam mic, mancarea trebuie pusa separat..
      Ma bucur ca ti-au placut pozele :D

10. Imaginile tale mi-au incantat privirea, sunt extrem de frumoase. Sotul meu de multa vreme imi spune ca vrea sa ajungem neaparat sa vizitam si Elvetia. :)
    Dar totusi, cum traiesc astia fara cabluri? Parca-i naspa fara cateva zeci de fire si-o cutie de la RDS pe fiecare stalp. :))

1. Multumesc, Amy :)
      Este o tara minunata, recomand cu drag sa o vizitati!
      Stalpii din tara in curand (daca nu deja) vor fi de interes turistic :)) Eu imi amintesc sa ii fi pozat macar o data :))
      Multumesc de vizita, weekend placut!

11. Si uite asa am calatorit si eu cu tine!Nu te stresa pentru tinuta de nunta,ia ceva ce-ti place si sa te faca sa te simti bine.Te pup!

1. Rochia o am deja, mie imi place.. desi sa fiu sincera, cateva defecte tot ii vad, dar e normal la mine :)) Acum ma tot gandesc cum sa imi fac parul, il am pana la umeri si nu pot sa fac orice coafura cu el (plus cateva complexe de-ale mele). Toate gandurile astea se pot rezuma la: sunt prea indecisa, complexata, perfectionista si dusa cu pluta in general :)))
      Te pup cu drag!

12. Ai dreptate, chiar e magnific. SI pe mine ma oftica atunci cand vreau sa fac o poza cu telefonul, si nu surprinde ce vad eu cu ochiul liber :))

1. Daa, e chiar enervant :)) Apoi degeaba spun ca muntii erau enormi daca in poza nici nu se vad :))